Chiar daca acum nu este conținut în această pagină, avem multe proiecte pe care dorim să ți le împărtășim în viitor.
Asociația SUPRA este fondată în 2015. În contextul în care în România discriminarea celor diferiți, în loc să scadă, crește, iar serviciile atât de necesare nu sunt furnizate de autorități decât în mică măsură, ne-am adunat laolaltă și am decis să schimbăm lucrurile atât cât ne stă în putere, ca Asociație.
Misiunea noastră principală este să creștem, prin mijloacele pe care le putem asigura, calitatea vieții și gradul de acceptare socială a persoanelor aflate în dificultate, fie că este vorba de dizabilitate, medii defavorizate, minorități, persoane supraponderale și nu numai.
Această misiune presupune o activitate susținută atât în ceea ce privește conștientizarea problemelor sociale cu care se confruntă aceste persoane (probleme legate de stima și imaginea de sine, anxietate socială, discriminare, dificultatea de a găsi un loc de muncă, dificultatea de a găsi haine pe măsură, expunerea la atitudini disprețuitoare, ridiculizare, atacuri la persoană), cât și consilierea, educarea și sprijinirea persoanelor care doresc să își crească șansele de angajare, să-și îmbunătățească sănătatea, să slăbească sănătos și sustenabil, să-și îmbunătățească condițiile de viață.
Asociația „Mame pentru Mame” este o organizație non-profit care are ca scop promovarea sănătății fizice și emoționale a gravidei, a mamei, a nou-născutului, a copilului și a familiei în general și informarea mamelor și părinților din România despre drepturile si obligatiile legale pe care le au in raport cu bunastarea proprie si cu interesul superior al copilului.
de pus
Asociația pentru Educație are că principal scop desfășurarea de activități menite a promova un stil de viață sănătos, a susține și motiva creșterea performanţelor şcolare, a dezvoltă cultură civică și morală a elevilor Școlii nr. 146 „I. G. Duca” din șos. Panduri nr. 42, Sectorul 5, București, precum și pentru promovarea imaginii școlii româneşti, în general şi a Școlii nr. 146 „I. G. Duca”, în mod special, și pentru susținerea financiară a acestor activități.
Demersurile de înființare au fost demarate în anul 2018, personalitatea juridică fiind obținută în luna ianuarie 2019. În această perioadă ne-am implicat în diverse acțiuni și proiecte educaționale, dintre care menționăm:
– Inițierea unui parteneriat cu AIESEC, aflat deja la a treia acțiune în Scoala IG Duca (studenți străini voluntari desfășoară activități cu elevii școlii timp de șase săptămâni în modulul de iarnă și patru săptămâni în modulul de vara, abordând subiecte pe tematici prestabilite din educație, multiculturalitate, social etc.);
– Initierea in perioada 2019 – 2020 a proiectului pilot de consiliere vocationala, derulat în parteneriat cu RBL ( Romanian Business Leaders), la clasele a 7 a si a 8 a, denumit “Antrenament pentru Viitor ”;
– Am organizat o activitate de colectare si donare de cărți, rechizite, haine, jucării, beneficiari fiind elevi ai școlilor din programul derulat de organizația Teach for Romania;
– Am avut un aport în organizarea mobilitatii din Romania in cadrul proiectului finantat prin programul Erasmus+ „Shared Identity”, in luna octombrie 2019;
– Am sprijinit derularea proiectului Martisoare cu Suflet – editia a II-a 2018, in cadrul caruia s-au organizat ateliere de confecționat mărțișoare, iar donatiile obtinute au fost directionate catre Institutul Clinic Fundeni, Sectia de Oncologie Pediatrica I, II si III.
De asemenea, asociația a sprijin derularea unor proiecte punctuale care au marcat Ziua Drepturilor Copilului, Ziua Mersului pe Jos, Ziua Internațională a Smiley, Ziua Școlii I G Duca.
„Asociaţia Părinţilor Şcoala 10 Floreasca” este o asociaţie cu caracter neguvernamental, non-profit şi apolitică. A fost înființată în anul 2013 pentru a sprijini activitatea de învăţământ din cadrul Şcolii Gimnaziale „Maria Rosetti” București, pentru a promova drepturile şi interesele legitime ale elevilor în relaţia cu școala și pentru a acorda suportul necesar elevilor pentru îndeplinirea obiectivelor educaționale.
Până în prezent, Asociația s-a implicat în diferite acțiuni:
– A colaborat cu conducerea școlii în vederea organizării de programe educaționale care să contribuie la instruirea și educarea elevilor.
– A inițiat concursul școlar “Țintește un premiu” cu caracter sportiv-recreativ, având în vedere dezvoltarea armonioasă a elevilor.
– A inițiat un proiect de strângere de fond de carte pentru biblioteca școlii.
– A susținut realizarea unor dotări suplimentare, necesare îmbunătățirii activității școlare, prin utilizarea fondurilor proprii, obținute din sponsorizări și donații.
Prin inițierea și sprijinirea unor proiecte educative, a unor activități extrașcolare și prin asumarea unor roluri în managementul de proiect, Asociația încearcă să valorifice potențialul creativ al elevilor, să construiască comunitatea din Cartierul Floreasca și să ajute școala să ofere elevilor un cadru coerent și flexibil, bazat pe cooperare.
ASPIR s-a născut în ultima zi a anului 2015, dornică să facă lucruri mărețe pentru niște pici de clasa a III-a din „generația de sacrificiu”, cea care a inceput scoala, pentru prima dată, cu Clasa Pregătitoare, în anul 2012.
A debutat în forță cu ateliere de educație rutieră, mod de acțiune în caz de calamitate, protecția mediului, voluntariat, siguranță în navigarea pe internet, teatru, relaționare cu mediul înconjurător, dezvoltare sustenabila, voluntariat.
A continuat cu acte de caritate, cu beneficiari din grupuri defavorizate, ateliere de arhitectură, ateliere de psihoeducatie pentru elevi, părinți și profesori, ateliere de dezvoltare personală, diversitate etnica si culturala, activitati de promovare a unui stil de viață sănătos, de promovare a sportului, mentorat, serbări tematice, ateliere de limba si cultura japoneză, activitati de socializare, plantare de puieti, târguri, vizite la teatru, Opera Națională București, unități de intervenție ale ISU, Jandarmeriei Montane Sinaia.
Am marcat diverse evenimente precum Ziua Drepturilor Copilului, Ziua Mersului pe Jos, Ziua Internațională a Smiley, Ziua Școlii IG Duca, Ziua Familiei.
Am implementat două proiecte mari, în care am confecționat mărțișoare, iar donațiile obtinute au fost direcționate către copii instituționalizați, respectiv copii bolnavi.
Pentru ca nu puteam singuri, ne-au ajutat, printre alții, Damian Drăghici (Damian & Brothers), Victoria Dicu si Aylin Cadir (TNB), Alina Gaman si Simona Marcusohn (Min Mediului), Andrei Cosuleanu (LDIR, actual Act for Tomorrow), Ionuț Harabagiu, Georgiana Rosculet (Salvați Copiii România), Beatrice Todica (psiholog), Cristina Stroe (psiholog), Laura Naghi (expert finanțe), Magdalena Mocanu (profesor japoneză), Ciprian Dragus (maestru bucătar Concordia), Smaranda Gabudeanu (Asociatia Petec de Cultura), Georgiana Curea (Teach for Romania), Elena Paslaru si Alina Ciobanu (RBLS), Diana Podaru (SOS Satele Copiilor Romania).
Pentru a implementa diverse proiecte am încheiat parteneriate, formal sau nu, cu Parcul Natural Comana, Teach for Romania, Let’s do it, Romania!, Fundatia Concordia, SOS Satele Copiilor Romania, Centrul Cultural European Sector 6 București, Institutul Clinic Fundeni Secția Oncologie Pediatrica, Centrul de Primire in Regim de Urgenta Ciresarii II Sector 5, Ambasada SUA, Salvați Copiii România, STEAUA CSA EXIMBANK, Clubul de scrimă En-Garde, Consiliul Local Varasti, Giurgiu.
Ne-am implicat în organizarea unor parteneriate active si am sustinut proiecte derulate in parteneriat cu AIESEC, Romanian Business Leaders (proiect pilot de consiliere vocationala la nivel de gimnaziu – Antrenament pentru Viitor), Shared Identity – proiect de mobilitate de elevi finantat prin Erasmus+.
Peste toate acestea, facem demersuri pentru un dialog real cu cadrele didactice si pentru exploatarea inestimabilei resurse reprezentate de copii. COPIII NOSTRI!
Am început școala încrezători că sistemul educațional, asa cum este conceput, cu manuale alternative și programe bine structurate ne vor ajuta să învățam și să progresăm armonios.
Nu ne-am plâns că manualele nu sunt destul de inteligente, nici că sunt stufoase și greoaie sau, dimpotrivă, prea ușoare, nici că programa se parcurge într-un ritm alert. Am lăsat totul în seama „celor in măsură” să decidă ce e mai bine pentru copiii noștri.
Într-o seară, undeva dupa orele 9.00 PM, în dorința de a-l ajuta la o problemă „mai grea” de matematică, copilul meu mi-a răspuns obosit și dezamăgit că nu ințelege: „Mami, nu înțeleg problema asta…și mai am încă câteva de rezolvat.. deja sunt obosit! Și, să știi că nu îmi place matematica!”
Însă nici mie, ca părinte, nu mi-a fost ușor! Nimic din ce îmi aduceam aminte din timpul școlii nu mă ajuta.
Am apelat la doamna învățătoare care m-a făcut să înțeleg că:
• programa este încărcată și timpul de predare este limitat (si unde mai pui ca vine și iarna din cand in cand)
• rezultatele obținute la evaluări nu vor îmbunătăți programa școlară adaptând-o nevoilor copiilor și capacităților lor individuale de înțelegere și asimilare
• copiii sunt diferiți: numeroși în clasă și cu grade diferite de înțelegere începând cu clasele gimnaziale gradul de dificultate crește, la fel cum va creste și presiunea asupra elevilor
• cine nu se adaptează acum, nu acumulează baza, nu va înțelege și nu putea să facă față stresului și volumului mare de muncă….cu greu se va adopta nivelului gimnazial.
Așa că, am decis să construiesc pe ceea ce școala ne oferea ca material didactic și..studiu de caz. Temeinic și organizat m-am apucat să învăț:
• programa scolară (ce anume trebuie să învețe copilul)
• să folosesc acele metode și tehnici de rezolvare aplicabile claselor primare
• și, cel mai greu: să ii explic ce si cum (mi-am dezvoltat „tehnicile de predare de părinte”) să îl fac să îi placă, și mai mult, să își dorească să devină autodidact. (asta ca bonus) să se simtă confortabil cu procesul învățării.
Iar eu, ca oricare alt părinte îmi doresc să am:
• un copil fericit, creativ și încrezator în el și în ceea ce face
• un copil care greșește, care acceptă greșeala ca etapă în evoluția lui, și care iși dorește să progreseze
• un copil cu imaginație, creativ, pozitiv, entuziast și autodidact
Copiii au nevoie să primească:
• întrebări clare, ușor de înțeles și răspunsuri scurte, ușor de găsit
• „povești” și jocuri care să le capteze atenția și să le dezvolte creativitatea (copiii învată mai ușor din povești și povestiri, depinde de noi cum „îmbrăcăm” lecțiile de școală și de viață)
Copiii au nevoie să creadă în:
• ei și in „soluția lor”
• capacitatea lor de înțelegere și în răspunsurile lor
• faptul ca sunt apreciați pentru ceea ce încearcă și fac (acesta este un pas al reușitei lor prezente și viitoare)
Copiii au nevoie de Momente AHA!
Am început școala încrezători că sistemul educațional, asa cum este conceput, cu manuale alternative și programe bine structurate ne vor ajuta să învățam și să progresăm armonios.
Nu ne-am plâns că manualele nu sunt destul de inteligente, nici că sunt stufoase și greoaie sau, dimpotrivă, prea ușoare, nici că programa se parcurge într-un ritm alert. Am lăsat totul în seama „celor in măsură” să decidă ce e mai bine pentru copiii noștri.
Într-o seară, undeva dupa orele 9.00 PM, în dorința de a-l ajuta la o problemă „mai grea” de matematică, copilul meu mi-a răspuns obosit și dezamăgit că nu ințelege: „Mami, nu înțeleg problema asta…și mai am încă câteva de rezolvat.. deja sunt obosit! Și, să știi că nu îmi place matematica!”
Însă nici mie, ca părinte, nu mi-a fost ușor! Nimic din ce îmi aduceam aminte din timpul școlii nu mă ajuta.
Am apelat la doamna învățătoare care m-a făcut să înțeleg că:
• programa este încărcată și timpul de predare este limitat (si unde mai pui ca vine și iarna din cand in cand)
• rezultatele obținute la evaluări nu vor îmbunătăți programa școlară adaptând-o nevoilor copiilor și capacităților lor individuale de înțelegere și asimilare
• copiii sunt diferiți: numeroși în clasă și cu grade diferite de înțelegere începând cu clasele gimnaziale gradul de dificultate crește, la fel cum va creste și presiunea asupra elevilor
• cine nu se adaptează acum, nu acumulează baza, nu va înțelege și nu putea să facă față stresului și volumului mare de muncă….cu greu se va adopta nivelului gimnazial.
Așa că, am decis să construiesc pe ceea ce școala ne oferea ca material didactic și..studiu de caz. Temeinic și organizat m-am apucat să învăț:
• programa scolară (ce anume trebuie să învețe copilul)
• să folosesc acele metode și tehnici de rezolvare aplicabile claselor primare
• și, cel mai greu: să ii explic ce si cum (mi-am dezvoltat „tehnicile de predare de părinte”) să îl fac să îi placă, și mai mult, să își dorească să devină autodidact. (asta ca bonus) să se simtă confortabil cu procesul învățării.
Iar eu, ca oricare alt părinte îmi doresc să am:
• un copil fericit, creativ și încrezator în el și în ceea ce face
• un copil care greșește, care acceptă greșeala ca etapă în evoluția lui, și care iși dorește să progreseze
• un copil cu imaginație, creativ, pozitiv, entuziast și autodidact
Copiii au nevoie să primească:
• întrebări clare, ușor de înțeles și răspunsuri scurte, ușor de găsit
• „povești” și jocuri care să le capteze atenția și să le dezvolte creativitatea (copiii învată mai ușor din povești și povestiri, depinde de noi cum „îmbrăcăm” lecțiile de școală și de viață)
Copiii au nevoie să creadă în:
• ei și in „soluția lor”
• capacitatea lor de înțelegere și în răspunsurile lor
• faptul ca sunt apreciați pentru ceea ce încearcă și fac (acesta este un pas al reușitei lor prezente și viitoare)
Copiii au nevoie de Momente AHA!
Asociația „Pas cu Pas” este o formă de organizare juridică a părinților ai căror copii urmează cursurile de școlarizare în cadrul programului Step by Step (clasele 0 – 4) la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea.
A fost înființată în anul 2000, având ca principal obiectiv crearea unor mecanisme de susținere financiară și organizatorică pentru derularea activităților educative în cadrul programului Step by Step, în completarea resurselor oferite de Liceul Greco Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea.
Pe lângă multele activități de strângere de fonduri cu diferite ocazii și în scopuri diferite, Asociația „Pas cu Pas” a derulat și următoarele proiecte ample:
• Dotarea claselor cu table smart – s-a desfășurat în cadrul Swimathon Oradea 2017
• „Dominos – Loc de joacă cu folos!” s-a desfășurat în cadrul Swimathon Oradea 2018 și a presupus construirea unui loc de joacă creativ. Ideea a pornit de la o nevoie reală a copiilor de grădiniță și a elevilor din clasele primare înscriși în sistemul de învățământ Pas-cu-Pas la Liceul „Iuliu Maniu” din Oradea. Obiectiv atins!
• „Robochef” s-a desfășurat în cadrul Swimathon Oradea 2019 și prevedea dotarea bucătăriei Liceului Iuliu Maniu cu un robot profesional de procesare a hranei elevilor. Obiectiv atins!
• „Știința Step by Step” este un proiect aflat în continuă desfășurare organizat prin Fondul Științescu de către asociația noastră în colaborare cu Fundația Comunitară Oradea. Activitățile din cadrul proiectului se desfășoară la Centrul de Științe și urmăresc dezvoltarea abilităților și aptitudinilor practice în ceea ce privește descoperirea mediului înconjurător, în funcție de specificul vârstei elevilor. În cadrul Alternativei Educaționale Step by Step, centrul de științe permite copiilor să interacționeze în mod direct cu obiecte, să le descrie, să observe fenomene în care pot fi implicate, să tragă concluzii și să aplice cunoștințele descoperite în noi contexte.
Toți părinții copiilor care urmează cursurile de școlarizare în cadrul alternativei educaționale Step by Step la Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu” din Oradea sunt membri cotizanți ai Asociației „Pas cu Pas”.
În vederea derulării activității sale, Asociația „Pas cu Pas” se bucură de sprijinul constant și prețios al următorilor parteneri: Liceul Greco-Catolic Iuliu Maniu din Oradea, Episcopia Greco-Catolica Oradea, Fundația Comunitară Oradea.
Asociaţia pentru Educaţie și Justiţie Socială “HUMAN CATALYST” a fost constituită in octombrie 2014 cu scopul de a coagula energiile necesare combaterii disparităților din societate și de a facilita accesul echitabil la resurse, in special in interesul persoanelor din categorii / comunități expuse discriminării, excluziunii și sărăciei.
Abordare: intervențiile “HUMAN CATALYST” cuprind trei paliere: cercetare, activități directe cu și pentru beneficiari, advocacy.
Beneficiarii noștri finali sunt: copii, tineri, fete și femei, romi, precum și alte categorii expuse riscului de injustiție socială, sărăcie, discriminare.
Scopul asociatiei este sprijinirea unității de învățământ, Școala Nr 179, din București, în activitatea de educare, instruire formare, indrumare și supraveghere a elevilor acestei școli, și implicarea în activitățile de îmbunătățire, modernizare și întretinere a bazei materiale a școlii, implicarea în activități extrașcolare.
• Susținerea, modernizarea, eficientizarea – creșterea eficacității și calității precum și îmbunătățirea continuă a învățământului, în concordanță cu standardele Uniunii Europene și a specificului societății românești, în interesul copiilor din școală.
• Susținerea și promovarea intereselor copiilor și părinților din școala 179 în relațiile cu profesorii și conducerea școlii.