Un grav tip de excluziune practicat în școlile din România
11 Decembrie 2019 / foto: freepik.com
Un grav tip de excluziune practicat în școlile din România
11 Decembrie 2019 / foto: freepik.com
Potrivit unui studiul realizat de Asocia „Human Catalyst” există dovezi ce indică o formă de excluziune, în anumite școli, a elevilor considerați „slabi” și fără șanse de a obține rezultate foarte bune la Evaluarea Națională.
A trecut de Comisia de muncă din SENAT, o lege grea, care vine să corecteze nedreptatea Fenomenului Brăila, proiect inițiat de Asociația „Human Catalyst” și susținut de FePAL, o lege care sprijină 400.000 de copii care nu au acces la examenele de Evaluare Națională. Toți copiii au dreptul la educație!
Ce înseamnă „Fenomenul Brăila”? Un nou tip de excluziune în școli. Elevii din clasele terminale (a Vlll-a și a XII-a), considerați de cadrele didactice că ar avea puține șanse să promoveze aceste examene sau să obțină o notă care să nu scadă media generală a școlii, sunt constrânși de către managementul unității educaționale, sub diverse forme, să nu se înscrie la examen. Aceștia sunt împiedicați să participe la EN prin nepromovare. Elevii sunt lăsați corigenți, repetenți, cu situații neîncheiate etc. Noua tactică identificată are un mare potențial distructiv pentru educația viitoare a acestor elevi: pe de o parte, aceștia nu se mai pot înscrie nici în licee, nici în școli profesionale, iar pe de altă parte, repetenția este puternic corelată cu abandonul școlar / părăsirea timpurie a școlii.
Comunicatul de presă: Dreptul la educație în pericol de ziua drepturilor omului!