Human Catalyst, membru al Federației Părinților și Aparținătorilor Legali din România, a lansat Harta școlilor cu clasele I – VIII cele mai expuse riscului socio-educațional.
Pentru a limita răspândirea noului Coronavirus, s-a luat decizia suspendării cursurilor pe o perioadă de o lună, cu posibilitatea extinderii în funcție de evoluția pandemiei în țara noastră. Imediat, au fost propuse o serie de măsuri pentru combaterea efectelor discontinuității activităților școlare, aceste inițiative fiind aproape exclusiv în direcția mutării activităților de învățare online.
Raportul facut de Human Catalyst a evidențiat existența unui număr de 1.629 de unități de învățământ defavorizate (cu valoarea IRSE mai mare de 3.00). Din punct de vedere geografic, aceste unități sunt distribuite la nivel național conform Figurii 1 de mai sus. Nu în ultimul rând, aceste unități funcționează, de regulă, în comunități (urbane și, mai ales, rurale) marginalizate din punct de vedere economic și social, cu concentrații mari de populație vulnerabilă (săracă, needucată, cu procente mari de romi etc.) și cu foarte puține resurse pentru asigurarea unor servicii publice de calitate.
În concluzie: supralicitarea învățării în mediul online și prezentarea acesteia ca soluție cvasiexclusivă de recuperare a materiei școlare nu va face decât să adâncească decalajele, lovind, mai ales, în cei aproape jumătate de milion de elevi vulnerabili, care învață în școli defavorizate identificate și prezentate în raport.