Meniu Închide

Achiziționarea de computere pentru copiii care nu au acces la școala on-line

14 Aprilie 2020 / foto: freepik.com

32 de organizații neguvernamentale solicită creșterea pragului nerealist de 250 lei pe membru de familie pentru achiziționarea de computere pentru copiii care nu au acces la școala on-line.

Datorită pandemiei de Covid-19, activitatea didactică uzuală nu se mai poate face față-în-față, aceasta fiind suspendată din data de 11 martie 2020, iar o formă adecvată a Legii nr. 269/2004 devine iată, din ce în ce mai stringentă. Trecerea la activități de învățare la distanță implică însă accesul tuturor copiilor și al cadrelor didactice la tehnologii adaptate și la conexiune la internet.

Conform unui studiu realizat de Institutul de Științe ale Educației, ”Școala de acasă – o provocare nouă pentru elevi și o oportunitate pentru profesorii noștri. Rezultate preliminare de cercetare”, publicat în 2 aprilie 2020, situația accesului la tehnologie al elevilor este următorul:

  • lipsa unui computer/ tabletă/ telefon smart (65%),
  • acces limitat la Internet (64%),
  • lipsa suportului/ lipsa de interes/ interdicții din partea adulților (59%).

Ca urmare, mai bine de jumătate dintre elevii din România nu pot participa la activitățile didactice on-line sau participarea acestora este dificilă, trunchiată și ineficientă.

În acest context și ținând cont de presiunea de timp, 32 de organizații neguvernamentale membre ale FEPAL – Federația Părinților și Aparținătorilor Legali, ale Coaliției pentru Educație Digitală și ale Coaliției pentru Educație au înaintat ieri primului ministru o petiție prin care solicită modificarea Legii nr. 269/2004 și revizuirea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004, privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de computere, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1294/2004, cu modificările și completările ulterioare în concordanță cu noile realități ale coșului zilnic de consum din România și cu limitările impuse de criza COVID-19.

Cele 3 federații solicită creșterea pragului nerealist de 250 lei pe membru de familie la 500 lei, creșterea valorii alocate pe echipament la minim 300 euro și trecerea responsabilității achiziției echipamentelor la nivelul unității de învățământ și al partenerilor din sectorul neguvernamental.
Vrem o lege funcțională care să sprijine elevii care acum NU au acces la școala on-line!

FePAL – Federația Părinților și Aparținătorilor Legali

  • Asociația Părinților din Școala 179 București,
  • Asociația pentru Educație I.G.Duca București,
  • Asociația de Părinți a Școlii Gimnaziale nr. 4,
  • Asociația Părinților Școala 10 Floreasca,
  • Asociația ASPIR – Educație pentru Viitor,
  • Asociația Corporeanima,
  • Asociația Pas cu Pas Oradea,
  • Asociația Human Catalyst.

Coaliția pentru Educație Digitală

  •  Asociația Coder Dojo București,
  • Asociația E-Civis,
  • Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România,
  • Asociația pentru educație STEM creativă (CRESTEM),
  • Asociația Techsoup,
  • ECDL ROMANIA,
  • Federația Fundațiile Comunitare din România,
  • Fundația EOS – Educating for an Open Society.

Coaliția pentru Educație

  • Asociația Aproape de TINEri,
  • Asociația C4C – Communication for Community,
  • Asociația Centrul de Resurse pentru Organizații Studențești,
  • Asociația Fabiola Hosu,
  • Fundația Tineri pentru Tineri,
  • Organizație Umanitară Concordia,
  • Asociația OvidiuRO,
  • Asociația REPER21,
  • Asociația ROI,
  • Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică,
  • Asociația Română de Literație,
  • Asociația Teach for Romania,
  • Fundația Noi Orizonturi,
  • Fundația Roma Education Fund Romania,
  • Fundația United Way România,
  • Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.